Yogalessen

Hatha yoga

 

Door bewustwording van lichaam en geest kun je leren ontspannen, verbetert je concentratie en evenwicht en zo ook de conditie van je lichaam. De yogalessen zijn een combinatie zijn van hatha yoga, pranayama (ademoefeningen) en meditatie.

Waarom integrale hatha yoga?

• optimale ontspanning

• bewust en goed ademen

• gezonde lichaamshouding

• figuur verbetering

• het lichaam wordt soepel en sterk

• voor een uitgerust en evenwichtig gevoel

• optimale concentratie

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

 

Adem en ontspanningsyoga

Adem en ontspanningsyoga (ook wel bekend als de methode van Dixhoorn) is een heel rustige vorm van yoga en bijzonder geschikt voor mensen die Hatha yoga te zwaar vinden. Ook bij ademhalings- en longproblemen is deze les heel prettig. De les bestaat uit rustige oefeningen waarbij bewegingen herhaald worden. Dit geeft soepelheid in de spieren en gewrichten en verbetert de concentratie. Een ander doel van de les is om de ademhaling te verbeteren; onder andere door verschillende soorten ademhalingsoefeningen te doen.

Meld je aan voor een proefles

Adem en ontspanningsyoga de YogaSchool Hoogvliet Spijkenisse

Stoelyoga

Yoga op een stoel i.p.v. op een matje.
Door met plezier te bewegen en te kijken naar de mogelijkheden in plaats van beperkingen wordt de lichamelijke en geestelijke gezondheid verbeterd. Geestelijk en lichamelijk welzijn gaan hand in hand. Voldoende ontspanning, beweging en een positieve instelling zijn belangrijk. Zeker als u ouder wordt of (tijdelijk) wat minder bewegingsmogelijkheden hebt. Yoga helpt, ook als u yoga beoefend op een stoel in plaats van op een matje. Ook staande yoga houdingen kunnen met of zonder steun van de stoel worden uitgevoerd. De keuze is aan u.

  • Ontspanning en rust
  • Beter concentratievermogen
  • Minder pijn en beter slapen
  • Een soepeler en sterker lichaam
  • Beter evenwicht en coördinatievermogen
  • Meer energie
  • Zelfvertrouwen vergroten
  • Bewust wording van het lichaam en ademhaling

Meld je aan voor een proefles

Stoelyoga Yogaschool Poortugaal Spijkenisse

Power & Flow yoga

Bij Power en Flow yoga ligt de nadruk op fysiek zwaardere houdingen maar ook aandacht voor geestelijke rust. De combinatie van Ujjayi adem en Vinyasa houdingen maken het lichaam sterk en lenig en verbeteren het uithoudingsvermogen.

Voordelen:
  • Fysiek meer uitdaging
  • Kracht in het lichaam
  • Balansverbetering
  • Adem en bewustwording
  • Geestelijke rust

Meld je aan voor een proefles

Power en Flow yoga bij De YogaSchool

Vinyasa Flow

 

Vinyasa yoga is een actieve en dynamische vorm van yoga. Houdingen vanuit de zonnegroet vormen de basis van Vinhasa. Deze worden opeenvolgend herhaald op het ritme van de ademhaling. Daarna volgen andere asana’s om variatie in de flow toe te passen. Vinyasa is geschikt voor wie fysieke uitdaging zoekt maar Power Yoga net een beetje te intensief vindt. Ook als je met veel onrust kampt (piekeren, onzekerheid) kan deze vorm van yoga goed helpen om uit je hoofd en meer in je lichaam te komen.

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

Relax Flow

 

In deze les staat ontspanning centraal. De houdingen gaan vloeiend en soepel in elkaar over waardoor er een meditatief ritme ontstaat. We bewegen in een rustig tempo door de diverse houdingen voor harmonie tussen lichaam en geest. Deze vorm van yoga helpt bij het verminderen van stress. Ideaal om je ochtend ontspannen te beginnen. Relax Flow is geschikt voor iedereen, ook voor beginners.

Meld je aan voor een proefles

 

 

Zwangerschapsyoga

Als aankomende moeder wil je natuurlijk optimaal genieten van je zwangerschap. Zwangerschapsyoga helpt jou daarbij om je fysiek en geestelijk op de geboorte van je kind voor te bereiden. De YogaSchool geeft yoga met ontspanning- en ademhalingsoefeningen, speciaal aangepast aan de zwangerschapsperiode. Ook staan er lichte meditaties op het programma om in contact te komen met de stilte in jezelf. De ongeboren baby is heel ontvankelijk voor de lichamelijke en geestelijke toestand van vooral de moeder en ook van de vader. Door deze yoga leer je hiervan bewust te zijn en deze te beïnvloeden. Voor het kind wordt een basis gelegd voor een harmonieuze ontwikkeling, die zal doorwerken in het verdere leven.

Wanneer kan men deelnemen?

Er kan op elk moment van de zwangerschap aan de lessen worden deelgenomen. Hoe eerder je komt, des te beter kan je geestelijk en lichamelijk kunt voorbereiden. Gebruikelijk start men tussen de 20e en 25e week van de zwangerschap, maar eerder of later kan ook.

Neem je partner mee!

In overleg met de docenten worden er lessen gepland waar naar de partners mee mogen. In plaats van een partner mag je ook een (vriend)in, moeder, vader, broer, zus meenemen. Mocht je niet mee willen doen met de partnerles, dan kun je in die week op de andere locatie de reguliere les volgen. En andersom ook; als je een extra partnerles wilt. Geef het per mail even aan.

De YogaSchool - Zwangerschapsyoga

Yin Yoga

Yin Yoga is een vorm van yoga waarbij we op zoek gaan naar weerstand, overgave en verstilling in het fysieke lichaam en in het hoofd. Door grenzen op te zoeken en hier een tijdje te blijven nemen we waar wat zich aandient. Doordat we bij yin yoga juist de spieren zoveel mogelijk ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de drie en vijf minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam en geest.

Meld je aan voor een proefles

 

Yoga met je kind

 

Om samen met jouw peuter/kleuter van 2 tot 5 jaar yoga te kunnen volgen geven we een super leuke cursus bij De YogaSchool. Voor vaders, moeders, (oppas)opa’s en oma’s; kortom iedereen die een uurtje kwaliteit-tijd met zijn kind wil. De les bestaat uit yoga op spelenderwijs met liedjes, verhalen en ontspanningsoefeningen. De cursus bevat 5 lessen en bedraagt €77,-

Waarom?

  • kwaliteit tijd (groot)ouder/kind, veel plezier samen
  • spelenderwijs yogahoudingen leren
  • leren ontspannen, rustig worden
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • concentratieverbetering
  • contact met andere kinderen, andere (groot)ouders

Wanneer?

  • Op zaterdag 2, 9, 16, 23 en 30 maart 2019
  • Van 10:00 uur tot 11:30 uur

Waar?

  • In onze studio in Hoogvliet.
  • Stelle 28, 3191 KE, Hoogvliet, derde verdieping

 

 

Meld je aan voor de cursus

 

 

 

 

 

 

 

Kinderyoga

Tijdens kinderyoga hebben kinderen plezier met creatief spel, zang, dans. Door middel van yoga lichaamshoudingen, ademhalings-, concentratie en visualisatieoefeningen leren kinderen bij de YogaSchool ontspannen.

Waarom yoga voor kinderen?

  • Leren ontspannen
  • Bewust worden van lichaam en ademhaling
  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • Concentratieverbetering
  • Rustig worden
  • Beter slapen
  • Bewegen zonder competitie
  • Voor een soepel en sterk lichaam

Meld je aan voor een proefles

Kinderyoga bij de YogaSchool

 

Tieneryoga

Bij de YogaSchool kun je met elke leeftijd terecht, ook als tiener (van 12 tot 17 jaar). Maar wat is tieneryoga? Als tiener ben je soms onzeker over je uiterlijk, vrienden, toetsen enz. Je gaat door een van de vreemdste, soms vervelende, maar ook heel leuke perioden van je leven. Het is heerlijk om soms echt even niets te hoeven. Yoga kan je daarbij helpen!

  • leren ontspannen
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • concentratieverbetering
  • rustig worden
  • beter slapen
  • bewegen zonder competitie voor een soepel en sterk lichaam

Meld je aan voor een proefles

Mindfulness Cursus

Mindfulness versterkt uw yoga-beoefening en past goed in de moderne tijd, waarin veel mensen last hebben van stress en vaak met gedachten in het (recente) verleden of de (nabije) toekomst zijn. Mindfulness leert je doelbewust aandacht te geven aan dingen zoals ze zijn, op het moment zelf en zonder te oordelen. Je leert accepteren en in het hier en nu te zijn. Hierdoor zul je minder piekeren, heb je meer energie en kun je positiever en actiever handelen. Het lichaam wordt gebruikt als manier om uit het hoofd te komen. Aandachttraining is effectief en vergt concentratie. Dit kun je leren: mindful, dus met aandacht, eten, mindful zitten, liggen en lopen, praten en luisteren etc. Al deze manieren om bewuster te worden komen aan bod tijdens een 8-weekse training.

Effecten van mindfulness zijn:
1. Betere concentratie
2. Meer genieten
3. Grotere lichaamsbewustzijn

Heb je interesse om deze vaardigheden aan te leren en deze daarna te onderhouden tijdens uw
yogalessen? Kom kennis maken en lever de bon voor de gratis workshop in.

Wanneer?
Voor de actuele data en beschikbaarheid verzoeken wij je contact op te nemen met Annemieke.
Stuur een mailtje naar info@youcanbe.nl of bel 06-28803897

Babymassage

Al vanaf de eerste ademhaling speelt aanraking een belangrijk rol in het leven van een baby. Babymassage is een gerichte vorm van liefdevolle aanraking. Een manier om je liefde voor je kindje te laten voelen. Babymassage is voor baby’s vanaf 6 weken oud. Totdat je baby begint te kruipen kun je meedoen.

Waarom babymassage? Babymassage dient voor ontspanning, ondersteuning, gezondheid en lekker slapen. Daarnaast leer je ook de lichaamstaal van je baby kennen.

Ontspanning
Zowel het geven van, als het ontvangen van een massage, is rustgevend. Ben jij zelf gespannen dan voelt de baby dat. Je baby kan daardoor ook gespannen en huilerig worden waardoor jij als moeder nog meer spanning krijgt. Door met regelmaat massages te geven wordt niet alleen je baby rustig en vrolijk, maar ook jij zelf.

Gezondheid
Door regelmatig te masseren ondersteun je de ontwikkeling en de motoriek van je baby. Je baby wordt zich meer bewust van zijn/haar eigen armen en handjes, benen en voetjes. Groeipijntjes kunnen worden aangepakt en buikkrampjes kunnen verminderen. Masseren is niet alleen gezond voor de buitenkant, de huid, maar ook het immuunsysteem wordt versterkt. Zeker in combinatie met voetreflexzonetherapie. De voeten zijn een afspiegeling van het gehele lichaam.

Lekker slapen
Een ander bijkomend voordeel is dat veel baby’s beter slapen. Ook baby’s die veel aan korte slaapjes doen. Daarnaast slapen ze ook rustiger in.

Tips voor tijdens de les

Doe gemakkelijke zittende kleding aan en neem 2 handdoeken mee. Houdt rekening dat eigen kleding ‘vies’ mag worden i.v.m. olie (krijg je in de les). Neem daarnaast de gebruikelijke spullen mee zoals extra pampers, kleertjes en eventueel een flesje drinken.
Waar?
Stelle 28, Hoogvliet

Wanneer?
De eerstvolgende cursus is op de volgende dagen: zaterdag 1, 8, 15, 22, 29 juni 2019

Hoe laat?
Van 10:30 uur tot 12:00 uur

Kosten?
De cursus bevat 5 lessen en bedraagt €75,-

Koop hier de rittenkaart!

 

babymassage