Yogalessen

Hatha yoga

Door bewustwording van lichaam en geest kun je leren ontspannen, verbetert je concentratie en evenwicht en zo ook de conditie van je lichaam. De yogalessen zijn een combinatie zijn van hatha yoga, pranayama (ademoefeningen) en meditatie.

Waarom integrale hatha yoga?
• optimale ontspanning
• bewust en goed ademen
• gezonde lichaamshouding
• figuur verbetering
• het lichaam wordt soepel en sterk
• voor een uitgerust en evenwichtig gevoel
• optimale concentratie

Meld je aan voor een proefles

Adem en ontspanningsyoga

Adem en ontspanningsyoga (ook wel bekend als de methode van Dixhoorn) is een heel rustige vorm van yoga en bijzonder geschikt voor mensen die Hatha yoga te zwaar vinden. Ook bij ademhalings- en longproblemen is deze les heel prettig. De les bestaat uit rustige oefeningen waarbij bewegingen herhaald worden. Dit geeft soepelheid in de spieren en gewrichten en verbetert de concentratie. Een ander doel van de les is om de ademhaling te verbeteren; onder andere door verschillende soorten ademhalingsoefeningen te doen.

Meld je aan voor een proefles

Adem en ontspanningsyoga de YogaSchool Hoogvliet Spijkenisse

Stoelyoga

Yoga op een stoel i.p.v. op een matje.
Door met plezier te bewegen en te kijken naar de mogelijkheden in plaats van beperkingen wordt de lichamelijke en geestelijke gezondheid verbeterd. Geestelijk en lichamelijk welzijn gaan hand in hand. Voldoende ontspanning, beweging en een positieve instelling zijn belangrijk. Zeker als u ouder wordt of (tijdelijk) wat minder bewegingsmogelijkheden hebt. Yoga helpt, ook als u yoga beoefend op een stoel in plaats van op een matje. Ook staande yoga houdingen kunnen met of zonder steun van de stoel worden uitgevoerd. De keuze is aan u.

  • Ontspanning en rust
  • Beter concentratievermogen
  • Minder pijn en beter slapen
  • Een soepeler en sterker lichaam
  • Beter evenwicht en coördinatievermogen
  • Meer energie
  • Zelfvertrouwen vergroten
  • Bewust wording van het lichaam en ademhaling

Meld je aan voor een proefles

Stoelyoga Yogaschool Poortugaal Spijkenisse

Power & Flow yoga

Bij Power en Flow yoga ligt de nadruk op fysiek zwaardere houdingen maar ook aandacht voor geestelijke rust. De combinatie van Ujjayi adem en Vinyasa houdingen maken het lichaam sterk en lenig en verbeteren het uithoudingsvermogen.

Voordelen:
  • Fysiek meer uitdaging
  • Kracht in het lichaam
  • Balansverbetering
  • Adem en bewustwording
  • Geestelijke rust

Meld je aan voor een proefles

Power en Flow yoga bij De YogaSchool

Relax Flow

In deze les staat ontspanning centraal. De houdingen gaan vloeiend en soepel in elkaar over waardoor er een meditatief ritme ontstaat. We bewegen in een rustig tempo door de diverse houdingen voor harmonie tussen lichaam en geest. Deze dynamische vorm van yoga helpt bij het verminderen van stress en maakt het lichaam sterker en leniger.

Meld je aan voor een proefles

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga stimuleert je om je zwangerschap op een positieve manier bewust mee te maken en om je fysiek en geestelijk voor te bereiden op de geboorte van je kindje. We doen ontspanning- en ademhalingsoefeningen. Ook staan er lichte meditaties op het programma om in contact te komen met de stilte in jezelf. De ongeboren baby is heel ontvankelijk voor de lichamelijke en geestelijke toestand van de moeder. Door yoga leer je hiervan bewust te zijn. Je wordt je bewust van de diepe kracht en het basisvertrouwen in jezelf, die je gebruikt voor de bevalling en tegelijkertijd is er aandacht voor het samen ontspannen met je kindje in je buik. Hierdoor zul je nog meer genieten van je zwangerschap en met vertrouwen je bevalling tegemoet gaan.

Wanneer kan men deelnemen?

Er kan op elk moment van de zwangerschap aan de lessen worden deelgenomen. Hoe eerder je komt, des te beter kan je geestelijk en lichamelijk kunt voorbereiden. Gebruikelijk start men rond de 16e week van de zwangerschap, maar eerder of later kan ook.

Neem je partner mee!

In overleg met de docenten worden er lessen gepland waar naar de partners mee mogen. In plaats van een partner mag je ook een (vriend)in, moeder, vader, broer, zus meenemen. Mocht je niet mee willen doen met de partnerles, dan kun je in die week op de andere locatie de reguliere les volgen. En andersom ook; als je een extra partnerles wilt. Geef het per mail even aan.

De YogaSchool - Zwangerschapsyoga

Easy Yoga

Deze lichte vorm van yoga is geschikt voor iedereen die Hatha fysiek te zwaar vindt. Door bewustwording van lichaam en geest kun je leren ontspannen, verbetert je concentratie en evenwicht en zo ook de conditie van je lichaam. Easy yoga kan kun je zowel volgen vanaf een stoel als vanaf de yogamat.

Meld je aan voor een proefles

Yin Yoga

Yin Yoga is een vorm van yoga waarbij we op zoek gaan naar weerstand, overgave en verstilling in het fysieke lichaam en in het hoofd. Door grenzen op te zoeken en hier een tijdje te blijven nemen we waar wat zich aandient. Doordat we bij yin yoga juist de spieren zoveel mogelijk ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de drie en vijf minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam en geest.

Meld je aan voor een proefles