Yogalessen

Hatha Yoga

Door bewustwording van lichaam en geest kun je leren ontspannen, verbetert je concentratie en evenwicht en zo ook de conditie van je lichaam. Integrale Hatha Yoga is een rustige vorm van yoga waarin je alle elementen van de traditionele yogavormen terugvindt. De lessen bestaan uit lichaamshoudingen, ademoefeningen, concentratie- en ontspanningsoefeningen en meditatie. De ontwikkelingen die je doormaakt in de yogalessen werken direct door in je dagelijkse leven.

Waarom integrale hatha yoga?
• optimale ontspanning
• bewust en goed ademen
• gezonde lichaamshouding
• spirituele verdieping
• het lichaam wordt soepel en sterk
• voor een uitgerust en evenwichtig gevoel
• optimale concentratie

Meld je aan voor een proefles

Power & Pilates

Power & Pilates is een les waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

Na de uitdagende flow is er een mooie eindontspanning om geestelijke en lichamelijke rust te ervaren. 

Meld je aan voor een proefles

Yang to Yin

Waar je bij yang yoga je spieren aanspant, ontspan je in yin yoga juist je spieren. Yin Yang yoga is een fusie van yin energie en yang energie in 1 les. Het combineert het zachte, aandachtige en rustige van yin yoga met het vurige en krachtige van yang yoga. Tijdens de rustige opbouw van de les maak je diep contact met je ademhaling. Langzaam bouwen we op naar het yang gedeelte van de les. Daar vereisen de oefeningen meer inspanning en kracht. Het lichaam warmt op in een flow van houding na houding terwijl de adem je begeleidt. De les wordt afgesloten in Yin energie; je blijft langer in een houding en mag alle spierinspanning loslaten, zo bereik je de diepere lagen in je lichaam (gewrichten, banden en bindweefsel). Je wordt stiller, koeler en meer en meer ontspannen. Uitgebalanceerd door deze twee gelijkwaardige krachten ga je verder je dag in!

Meld je aan voor een proefles

Adem & Ontspanning

Adem en ontspanningsyoga (ook wel bekend als de methode van Dixhoorn) is een heel rustige vorm van yoga en bijzonder geschikt voor mensen die Hatha yoga te zwaar vinden. Ook bij ademhalings- en longproblemen is deze les heel prettig. De les bestaat uit rustige oefeningen waarbij bewegingen herhaald worden. Dit geeft souplesse in de spieren en gewrichten en verbetert de concentratie. Een ander doel van de les is om meer ontspannen te ademen. We doen veel verschillende ademhalingsoefeningen. Meer rust en ook beter slapen is een fijn resultaat van deze lessen.

Meld je aan voor een proefles

Power & Flow

Bij Power en Flow yoga ligt de nadruk op fysiek zwaardere houdingen maar ook aandacht voor geestelijke rust. De combinatie van Ujjayi adem en Vinyasa houdingen maken het lichaam sterk en lenig en verbeteren het uithoudingsvermogen.

Voordelen:
  • Fysiek meer uitdaging
  • Kracht in het lichaam
  • Balansverbetering
  • Adem en bewustwording
  • Geestelijke rust

Meld je aan voor een proefles

Easy Yoga

Deze lichte vorm van yoga is geschikt voor iedereen die Hatha fysiek te zwaar vindt. Door bewustwording van lichaam en geest kun je leren ontspannen, verbetert je concentratie en evenwicht en zo ook de conditie van je lichaam. Easy yoga kun je zowel volgen vanaf een stoel als vanaf de yogamat.

Meld je aan voor een proefles

Yin Yoga

Yin Yoga is een vorm van yoga waarbij we op zoek gaan naar weerstand, overgave en verstilling in het fysieke lichaam en in het hoofd. Door grenzen op te zoeken en hier een tijdje te blijven nemen we waar wat zich aandient. Doordat we bij yin yoga juist de spieren zoveel mogelijk ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de drie en vijf minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam en geest.

Meld je aan voor een proefles