Yogalessen

Hatha yoga

 

Door bewustwording van lichaam en geest kan men leren ontspannen, wordt de concentratie en het evenwicht verbeterd en tevens de conditie van het lichaam. De yogalessen zijn een combinatie zijn van hatha yoga, pranayama (ademoefeningen) en meditatie.

Waarom integrale hatha yoga?

• optimale ontspanning

• bewust en goed ademen

• gezonde lichaamshouding

• figuur verbetering

• het lichaam wordt soepel en sterk

• voor een uitgerust en evenwichtig gevoel

• optimale concentratie

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

 

Adem en ontspanningsyoga

Adem en ontspanningsyoga (ook wel bekend als de methode van Dixhoorn) is een heel rustige vorm van yoga en bijzonder geschikt voor mensen die Hatha yoga te zwaar vinden. Ook bij ademhalings- en longproblemen is deze les heel prettig. De les bestaat uit rustige oefeningen waarbij bewegingen herhaald worden. Dit geeft soepelheid in de spieren en gewrichten en verbetert de concentratie. Een ander doel van de les is om de ademhaling te verbeteren; onder andere door ademhalingsoefeningen te doen. Bij beide lessen staat de ademhaling centraal.

Meld je aan voor een proefles

Adem en ontspanningsyoga de YogaSchool Hoogvliet Spijkenisse

Stoelyoga

Yoga op een stoel i.p.v. op een matje.
Door met plezier te bewegen en te kijken naar de mogelijkheden in plaats van beperkingen wordt de lichamelijke en geestelijke gezondheid verbeterd. Geestelijk en lichamelijk welzijn gaan hand in hand. Voldoende ontspanning, beweging en een positieve instelling zijn belangrijk. Zeker als u ouder wordt of (tijdelijk) wat minder bewegingsmogelijkheden hebt. Yoga helpt, ook als u yoga beoefend op een stoel in plaats van op een matje. Ook staande yoga houdingen kunnen met of zonder steun van de stoel worden uitgevoerd. De keuze is aan u.

  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • Meer ontspanning en rust
  • Beter concentratievermogen
  • Minder pijn en beter slapen
  • Een soepeler en sterker lichaam
  • Beter evenwicht en coördinatievermogen
  • Meer energie
  • Bewust wording van het lichaam en ademhaling

Meld je aan voor een proefles

Stoelyoga Yogaschool Poortugaal Spijkenisse

Meditatieve yoga

Meditatieve yoga is een vorm van yoga waar de nadruk meer ligt op het meditatieve gedeelte, dan op het fysieke gedeelte. Yoga helpt je om naar de innerlijke stilte te keren. Deze stilte is ons van nature gegeven, maar door onze ervaringen en het leven van alledag is het vaak moeilijk om in onze natuurlijke toestand van Zijn te verblijven. Veeleer identificeren we ons met ons lichaam, voelen en denken.

Yoga helpt je terug te keren naar je natuurlijke toestand van ‘Zijn’, waardoor je een intense rust en ontspanning kunt ervaren.

Bij meditatieve yoga worden de fysieke oefeningen met een speciale concentratie uitgevoerd en zijn de meditaties langer en dieper dan bij de reguliere yoga.

Meld je aan voor een proefles

meditatieve yoga

Power & Flow yoga

Bij Power en Flow yoga ligt de nadruk op fysiek zwaardere houdingen maar ook aandacht voor geestelijke rust. De combinatie van Ujjayi adem en Vinyasa houdingen maken het lichaam sterk en lenig en verbeteren het uithoudingsvermogen.

Voordelen:
  • Fysiek meer uitdaging
  • Kracht in het lichaam
  • Balansverbetering
  • Adem en bewustwording
  • Geestelijke rust

Meld je aan voor een proefles

Power en Flow yoga bij De YogaSchool

Big yoga

Big Yoga is speciaal voor de vollere medemens. Omdat het lichaam iets anders is vormgegeven zijn er fijne aanpassingen op maat. In de les ben je met gelijkgestemden dus je kan en mag hier helemaal jezelf zijn. Het doel is niet om af te vallen maar wel om alle voordelen van yoga te mogen ervaren. Want yoga is er voor iedereen.

Voordelen:
– Je krijgt specifieke aanpassingen aangereikt in de yogahoudingen
– Je ontwikkelt bewustwording van je lichaam
– Je leert je grenzen te herkennen.
– Je accepteert en koestert je lichaam.
– De les wordt gegeven door een ervaringsdeskundige

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

Ashtanga Style

 

Ashtanga is fysiek de meest uitdagende vorm van yoga. Regelmatige beoefening maakt je sterkt, flexibel en in balans.

Er zijn 72 houdingen in de eerste serie en dat is een vaste volgorde.  De houdingen volgen elkaar snel op.

Op iedere in of uitademing doe je een beweging. In de les wordt er gebruik gemaakt van de Uijayi ademhaling en zetten we Bandha’s in. Bandha betekent ´slot´. De levensenergie of Prana die we opwekken met yoga kunnen we daardoor behouden.

Voordelen:

  • Je conditie verbetert heel snel
  • Je bouwt kracht, balans en flexibiliteit op
  • Het is zuiverend
  • Het maakt kalm

De les start met een openingsmantra waarna we de Bandha’s en de Uijayi adem activeren. We sluiten af met een eindontspanning.

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

Restorative Yoga

 

Restorative yoga werkt voornamelijk op het zenuwstelsel en zorgt voor kalmte en ontspanning. Op een zachte manier maak je verbinding tussen lichaam en geest.
Restorative yoga is een vorm van yoga waarbij je volledig ondersteund door kussens, dekens en bolsters een yogahouding uitvoert. Zonder (in)spanning laat je de houding op je inwerken.
Je leert (weer) naar je lichaam te luisteren door jezelf totaal over te geven aan de yogahouding en het moment volledig te accepteren.
Restorative yoga is voor mensen die willen herstellen na grote lichamelijke en/of geestelijke inspanning of herstellende zijn na een zware operatie/chemokuur.
De zachte manier van Restorative yoga kan je helpen te herstellen en weer vertrouwen te krijgen in je eigen lichaam. Een heerlijk begin van het weekend.
In Hoogvliet, vrijdag om 20.15 uur.
.
Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

 

 

 

Zwangerschapsyoga

Als aankomende moeder wil je natuurlijk optimaal genieten van je zwangerschap. Zwangerschapsyoga helpt jou daarbij om je fysiek en geestelijk op de geboorte van je kind voor te bereiden. De YogaSchool geeft yoga met ontspanning- en ademhalingsoefeningen, speciaal aangepast aan de zwangerschapsperiode. Ook staan er lichte meditaties op het programma om in contact te komen met de stilte in jezelf. De ongeboren baby is heel ontvankelijk voor de lichamelijke en geestelijke toestand van vooral de moeder en ook van de vader. Door deze yoga leer je hiervan bewust te zijn en deze te beïnvloeden. Voor het kind wordt een basis gelegd voor een harmonieuze ontwikkeling, die zal doorwerken in het verdere leven.

Wanneer kan men deelnemen?

Er kan op elk moment van de zwangerschap aan de lessen worden deelgenomen. Hoe eerder je komt, des te beter kan je geestelijk en lichamelijk kunt voorbereiden. Gebruikelijk start men tussen de 20e en 25e week van de zwangerschap, maar eerder of later kan ook.

Neem je partner mee!

In overleg met de docenten worden er lessen gepland waar naar de partners mee mogen. In plaats van een partner mag je ook een (vriend)in, moeder, vader, broer, zus meenemen. Zowel in Poortugaal als in Spijkenisse worden partnerlessen georganiseerd. Mocht je niet mee willen doen met de partnerles, dan kun je in die week op de andere locatie de reguliere les volgen. En andersom ook; als je een extra partnerles wilt. Geef het per mail even aan.

De YogaSchool - Zwangerschapsyoga

Yin Yoga

Yin Yoga is een vorm van yoga waarbij we op zoek gaan naar weerstand, overgave en verstilling in het fysieke lichaam en in het hoofd. Door grenzen op te zoeken en hier een tijdje te blijven nemen we waar wat zich aandient. Doordat we bij yin yoga juist de spieren zoveel mogelijk ontspannen bereik je het bindweefsel, gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de drie en vijf minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam en geest.

Meld je aan voor een proefles

 

Yoga met je kind

 

Om samen met jouw peuter/kleuter van 2 tot 5 jaar yoga te kunnen volgen geven we een super leuke cursus bij De YogaSchool. Voor vaders, moeders, (oppas)opa’s en oma’s; kortom iedereen die een uurtje kwaliteit-tijd met zijn kind wil. De les bestaat uit yoga op spelenderwijs met liedjes, verhalen en ontspanningsoefeningen. De cursus bevat 5 lessen en bedraagt €77,-

Waarom?

  • kwaliteit tijd (groot)ouder/kind, veel plezier samen
  • spelenderwijs yogahoudingen leren
  • leren ontspannen, rustig worden
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • concentratieverbetering
  • contact met andere kinderen, andere (groot)ouders

Wanneer?

  • Op zaterdag 2, 9, 16, 23 en 30 maart 2019
  • Van 10:00 uur tot 11:30 uur

Waar?

  • In onze studio in Hoogvliet.
  • Stelle 28, 3191 KE, Hoogvliet, derde verdieping

 

 

Meld je aan voor de cursus

 

 

 

 

 

 

 

Kinderyoga

Tijdens kinderyoga hebben kinderen plezier met creatief spel, zang, dans. Door middel van yoga lichaamshoudingen, ademhalings-, concentratie en visualisatieoefeningen leren kinderen bij de YogaSchool ontspannen.

Waarom yoga voor kinderen?

  • Leren ontspannen
  • Bewust worden van lichaam en ademhaling
  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • Concentratieverbetering
  • Rustig worden
  • Beter slapen
  • Bewegen zonder competitie
  • Voor een soepel en sterk lichaam

Meld je aan voor een proefles

Kinderyoga bij de YogaSchool

 

Tieneryoga

Bij de YogaSchool kun je met elke leeftijd terecht, ook als tiener (van 12 tot 17 jaar). Maar wat is tieneryoga? Als tiener ben je soms onzeker over je uiterlijk, vrienden, toetsen enz. Je gaat door een van de vreemdste, soms vervelende, maar ook heel leuke perioden van je leven. Het is heerlijk om soms echt even niets te hoeven. Yoga kan je daarbij helpen!

  • leren ontspannen
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • concentratieverbetering
  • rustig worden
  • beter slapen
  • bewegen zonder competitie voor een soepel en sterk lichaam

Meld je aan voor een proefles

Postnatale yoga

 

Met de zwangerschap en bevalling ben je door enorme veranderingen gegaan. Je bent erg bewust van alle veranderingen in je lijf en leven.

Vanaf 6 weken tot 6 maanden na je bevalling kun je – ook na een keizersnede, afhankelijk van je herstel – een cursus Postnatale yoga van 6 weken doen voor het vinden van een nieuwe balans.

De houdingen en bewegingen zijn gericht op het versterken van het bekken, de buikspieren en de rug. Verder komen ook de schouders, nek en armen aan bod. De ontspanning helpt je hormonen in evenwicht te brengen. In deze lessen is veel ruimte voor bewustwording en oefeningen die voor jouw situatie passend zijn. Het gaat om versterking en ontspanning. De cursus bevat 5 lessen en bedraagt €77,-

Op vrijdagavond om 19.00 uur in Hoogvliet.

Meld je aan voor een proefles

 

 

 

 

Mindfulness Cursus

Mindfulness versterkt uw yoga-beoefening en past goed in de moderne tijd, waarin veel mensen last hebben van stress en vaak met gedachten in het (recente) verleden of de (nabije) toekomst zijn. Mindfulness leert je doelbewust aandacht te geven aan dingen zoals ze zijn, op het moment zelf en zonder te oordelen. Je leert accepteren en in het hier en nu te zijn. Hierdoor zul je minder piekeren, heb je meer energie en kun je positiever en actiever handelen. Het lichaam wordt gebruikt als manier om uit het hoofd te komen. Aandachttraining is effectief en vergt concentratie. Dit kun je leren: mindful, dus met aandacht, eten, mindful zitten, liggen en lopen, praten en luisteren etc. Al deze manieren om bewuster te worden komen aan bod tijdens een 8-weekse training.

Effecten van mindfulness zijn:
1. Betere concentratie
2. Meer genieten
3. Grotere lichaamsbewustzijn

Heb je interesse om deze vaardigheden aan te leren en deze daarna te onderhouden tijdens uw
yogalessen? Kom kennis maken en lever de bon voor de gratis workshop in.

Wanneer?
Voor de actuele data en beschikbaarheid verzoeken wij je contact op te nemen met Annemieke.
Stuur een mailtje naar info@youcanbe.nl of bel 06-28803897

Master meditatie

Iedere les in de yogaschool wordt afgesloten met een meditatie of ontspanningsoefening.

Aangezien er regelmatig verzoeken komen van leerlingen tot verdieping van de meditatie heeft Marian besloten een meditatiesessie te geven. Ontspanningsoefeningen, mantra’s en lichte meditatieve yogahoudingen en een lange meditatie maken de les tot één mooi geheel met een kopje thee na afloop.

Wanneer?

Op een enkele vrijdag in de maand van 19.30 tot 21.00 uur in studio 1 in Poortugaal. Bekijk de actuele data op het aanmeldformulier (Bij: “Ik wil deelnemen op”).

De kosten zijn €10 (contant te betalen voor aanvang van de les).
Voor diegene met een yoga onbeperkt abonnement is de les gratis.

Belangrijk om te weten is dat je deze avond echt veel intensiever en langer bezig bent met mediteren.

Waarom mediteren?

Meditatie heeft al positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving als je het een paar minuten per dag doet. Wanneer je mediteert kom je tot rust. Je laat stress los en krijgt overzicht in je leven. Het helpt je te ontspannen en je leert jezelf beter kennen. Je komt als het ware dichter bij je ware aard. Meditatie kan ook een spirituele belevenis zijn.

Daarbij kan meditatie ook een groot aantal gezondheidsvoordelen hebben: verlaging van het stresshormoon, herstel van bloeddruk en het lichaam kalmeert en herstelt zich. Wanneer je stress kunt beheersen wordt je lichaam gezonder.

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen die mediteren aanzienlijk minder vaak naar de dokter gaan dan mensen die niet mediteren.

Schrijf je direct in!

De YogaSchool Master meditatie

 

Babymassage

Al vanaf de eerste ademhaling speelt aanraking een belangrijk rol in het leven van een baby. Babymassage is een gerichte vorm van liefdevolle aanraking. Een manier om je liefde voor je kindje te laten voelen. Babymassage is voor baby’s vanaf 6 weken oud. Totdat ze beginnen met rollen kun je meedoen.

Waarom babymassage? Er zijn verschillende redenen om babymassage te doen. Het dient voor ontspanning, ondersteuning, gezondheid en lekker slapen. Daarnaast leer je ook de lichaamstaal van je baby kennen.

Ontspanning
Zowel het geven van, als het ontvangen van een massage, is rustgevend en ontspannend. Ben jij zelf gespannen dan voelt de baby dat. De baby wordt daardoor ook gespannen wat resulteert tot huilen, waardoor jij als moeder nog meer spanning krijgt. Door met regelmaat massage te geven wordt niet alleen je baby rustig en vrolijk, maar ook jij zelf.

Gezondheid
Door regelmatig te masseren ondersteun je de ontwikkeling en de motoriek van je baby. De baby wordt zich meer bewust van zijn eigen lijfje, van zijn armen en handjes, benen en voetjes. Groeipijntjes kunnen worden aangepakt en buikkrampjes kunnen verminderen. Masseren is niet alleen gezond voor de buitenkant, de huid, maar ook het immuunsysteem wordt versterkt. Zeker in combinatie met voetreflexzonetherapie. De voeten staan in relatie met het lichaam. Door massage van de voeten kun je de gezondheid van je kindje activeren.

Lekker slapen
Een ander bijkomend voordeel is dat veel baby’s beter slapen. Ook baby’s die veel aan korte slaapjes doen, daarnaast slapen ze ook rustiger in.

Tips voor tijdens de les

Doe gemakkelijke zittende kleding aan en neem 2 handdoeken mee. Houdt rekening dat eigen kleding ‘vies’ mag worden i.v.m. olie (krijg je in de les). Neem daarnaast de gebruikelijke spullen mee zoals extra pampers, kleertjes en eventueel een flesje drinken. Vanwege beperkte ruimte zoveel mogelijk je kindje in maxicosi mee naar binnen te nemen.

Wanneer?
De eerstvolgende cursus is op de volgende dagen: zaterdag 12, 19, 26 januari en 2, 9 februari 2019

Hoe laat?
Van 10:30 uur tot 12:00 uur

Kosten?
De cursus bevat 5 lessen en bedraagt €77,-

Schrijf je direct in!

 

babymassage